Metróügy: mégsem megy el Demszky a meghallgatásra
Ügyvédje korábban azt mondta, ott lesz az ülésen.
Ügyvédje korábban azt mondta, ott lesz az ülésen.
Ki ellen adott ki a bíróság nemzetközi és európai elfogatóparancsot? A Magyar Nemzettel szemben egy olyan személyt találtunk a nyilvános körözési listában, akit a sajtó korábban kapcsolatba hozott a 4-es metró építésében érdekelt Strabaggal. A Fővárosi Törvényszék is cáfolja Gulyás László körözését.
A volt főpolgármester szerint Gulyás László nem bujkál, csak nem sikerült elérni őt.
Akár harmincmilliárd forintnál is többet visszakérhetnek a Siemens uniós támogatásából, a cég most reagált a vádakra.
Nemzetközi és európai elfogatóparanccsal keresik Gulyás Lászlót, a 4-es metró beruházásáért felelős DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetőjét – állította a Magyar Nemzet.
A főpolgármester szerint egyetlen ügy van a jelentésben, ami a 2010 utáni érához kapcsolódik: ez egy közbeszerzés megkerülése, amikor ellenőrző mérnöknek a BKK Közutat nevezték ki.
Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester várhatóan elmegy a 4-es metró körüli korrupciógyanút vizsgáló parlamenti bizottság ülésére, mert nincs takargatnivalója – nyilatkozta a politikus ügyvédje a Magyar Nemzetnek.
A Fidesz frakciójának ezt a követelését persze a parlamenti bizottság fideszes elnöke jelentette be.
Nyilvánosságra került az OLAF-jelentés a 4-es metró beruházásáról. 60 milliárd forintot kérhetnek vissza a szabálytalanságok miatt.
A 4-es metró építése során elcsalt összeg az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) szerint összesen 169,9 milliárd forint. A szervezet a 180,8 milliárd forintos uniós támogatás egyharmadát, 59 milliárd forintot kéri vissza – állítja a Figyelő.
Az adatvédelmi biztostól és a Miniszterelnökségtől is kapott levelet, amelyben óva intették attól, hogy nyilvánosságra hozza az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metró beruházásáról szóló jelentését - közölte Tarlós István főpolgármester az InfoRádió műsorában.
A Fővárosi Főügyészség az NNI korrupcióval kapcsolatos osztályát bízta meg a nyomozással.
Nehéz követni az uniós jelentés útját, amelyet a nyilvánosságnak még mindig nem mutattak meg, de az most biztos, hogy Tarlós Istvánnak odaadták.
Az MSZP-s Ujhelyi István is rákérdezett az Európai Csalás Elleni Hivatalnál, hogy hol is van most a 4-es metrós EU-s jelentés, és kiderült, Magyarországon a legfőbb ügyészi hivatalban és a NAV egy egységénél is van belőle egy példány.
Ha akarják, közzétehetik a magyar hatóságok a 4-es metró beruházásával kapcsolatos korrupciós jelentést – válaszolta Giovanni Kessler, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) főigazgatója Jávor Benedek EP-képviselőnek. Jávor most levélben kéri Orbán Viktortól és Polt Péter legfőbb ügyésztől a jelentés nyilvánosságra hozását.
Átlagosan ötszörösére drágul egy nagyberuházás, mire a végére érnek. A Margit híd árának emelkedése verhetetlen, de a vizes vb költsége már most jobban elszállt, mint annak idején a 4-es metróé. Kiveséztük a magyar gigaberuházások elmaradhatatlan kísérőjét: a menet közben elrohanó árakat.
A továbbiakban a Központi Nyomozó Főügyészség csak az Alstom-ügyben nyomoz, a Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter feljelentésében érintett többi ügyet elkülönítették ettől, és azokban a Fővárosi Főügyészség jár el.
Szerencsétlen dolognak tartja, hogy még nem került nyilvánosságra a 4-es metró beruházásának gyanús ügyeit taglaló OLAF-jelentés, mert addig folyamatos a zavarkeltés, a kétértelmű állítások, a mosakodás – közölte Tarlós István főpolgármester a Magyar Időknek adott interjújában.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter a balliberális kormányokra kente az összes négyesmetrós szabálytalanságot, Tarlós szerint egy történt 2010 után is. Igaz, az csak egy mérnök lecserélése volt.
A kormányszóvivő arról beszélt, hogy egyértelmű a politikai felelősség a 4-es metró beruházása körüli visszaéléseknél.